626GE Hatchback, 2.0i16v GLX
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5003
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Wat ik van Piet heb begrepen was idd de handgeschakelde wagen sneller.
Logisch, want de automaat is maar een 4 traps
Logisch, want de automaat is maar een 4 traps
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
ik switch idd vaak van ideenPaulK626modifyer wrote:hoezo eigenlijk een automaat. Handgeschakeld is sneller hoor
Ben echt benieuwd hoe het er straks allemaaluitziet, je hebt al erg vaak geswitch van idee.
goed bezig

maar hoezo automaat? snel hoeft van mij allemaal niet meer zo, automaat vind ik veel lekkerder rijden
-
- Chauffeur
- Posts:78
- Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:'s-Hertogenbosch
Super plan hoor,
Maar zes van die trappelende kaboutertjes verbruiken toch echt een berg meer benzine dan die vier.....
Maarja, de souplesse die je ervoor terug krijgt.... Ik begrijp het wel
Ik kijk ook wel eens met 1 oog open rond naar een xerxes op lpg (g3), maar die zijn dus echt niet te vinden, net zo slecht als een xedos6 v6 op lpg g3...
en qua interieur: still interrested !, of je moet die koeiehuid weg willen doen, maar die kans is denk ik niet zo heel groot
gr,
Stevves.
Maar zes van die trappelende kaboutertjes verbruiken toch echt een berg meer benzine dan die vier.....
Maarja, de souplesse die je ervoor terug krijgt.... Ik begrijp het wel

Ik kijk ook wel eens met 1 oog open rond naar een xerxes op lpg (g3), maar die zijn dus echt niet te vinden, net zo slecht als een xedos6 v6 op lpg g3...
en qua interieur: still interrested !, of je moet die koeiehuid weg willen doen, maar die kans is denk ik niet zo heel groot

gr,
Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
denk erom dat een turbo motor met een automaat in de meeste gevallen sneller is als een handbak. vooral bij sprints.
je heb namelijk te make met een zogenaamd turbo gat. door de koppelomvormer van de automaat schiet bij plankgas accelereren de motor sneller naar het turbo gebied als een handbak. daar door krijg je ook nog eens een enorme koppel vergroting.
bij de volvo hebben we veel turbo's en ook veel automaten. deze handbakken kunen echt niet tippen aan een automaat.
nadeel van een automaat is wel dat tijdens echt onbeschoft jagen en driften hij vanzelf begint op en neer teschakelen. das wel *censuur*!
maar verders onderschat een automaat niet bij de sprint!
ties en jaap moeten echt ene keer eens naast elkaar staan! hebben beide ongeveer de zelfde setup!
ik gok op jaap!
je heb namelijk te make met een zogenaamd turbo gat. door de koppelomvormer van de automaat schiet bij plankgas accelereren de motor sneller naar het turbo gebied als een handbak. daar door krijg je ook nog eens een enorme koppel vergroting.
bij de volvo hebben we veel turbo's en ook veel automaten. deze handbakken kunen echt niet tippen aan een automaat.
nadeel van een automaat is wel dat tijdens echt onbeschoft jagen en driften hij vanzelf begint op en neer teschakelen. das wel *censuur*!
maar verders onderschat een automaat niet bij de sprint!
ties en jaap moeten echt ene keer eens naast elkaar staan! hebben beide ongeveer de zelfde setup!
ik gok op jaap!
mat zwart roeleerd de pan uit!


- jaap18
- Racer
- Posts:434
- Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Overloon
- Contact:
thnxdak zonder bak wrote:denk erom dat een turbo motor met een automaat in de meeste gevallen sneller is als een handbak. vooral bij sprints.
je heb namelijk te make met een zogenaamd turbo gat. door de koppelomvormer van de automaat schiet bij plankgas accelereren de motor sneller naar het turbo gebied als een handbak. daar door krijg je ook nog eens een enorme koppel vergroting.
bij de volvo hebben we veel turbo's en ook veel automaten. deze handbakken kunen echt niet tippen aan een automaat.
nadeel van een automaat is wel dat tijdens echt onbeschoft jagen en driften hij vanzelf begint op en neer teschakelen. das wel *censuur*!
maar verders onderschat een automaat niet bij de sprint!
ties en jaap moeten echt ene keer eens naast elkaar staan! hebben beide ongeveer de zelfde setup!
ik gok op jaap!

maar ik dacht dat mijn automaat 4 traps met overdrive was, maar na wat zoek werk blijkt het toch 3 traps met overdrive te zijn
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)
- Reley
- Mazda 626 Lord
- Posts:1083
- Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
- Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
- Location:Breda
- Contact:
dat betekend (volgens mij) dat hij langer kan dooracceleren in de versnellingen.
ik gok ook op Jaap.
ik gok ook op Jaap.
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
ik gok op mezelf motherfuckers! wat blaast Jaap? 12 psi toch (althans Piet toen) en ik 15,5... en ik heb een ecec boost controller en geen handmatig ding, ben blij dat ik daar vanaf ben! 2,5 inch uitlaat van voor tot achter, Jaap ook? brandstofdruk ook geregeld zodat ik niet arm ga lopen... Jaap ook? en gelukkig geen hot air intake bij mij maar weet dus weredom niet wat Jaap heeft...
een automaat kan wel makkelijker sprinten dat wel...
maar nog 1 ding: een automaat is bij mijn weten zwaarder dan een handbak toch?
op dit moment tegen mekaar sprinten zou ik niet weten want die bak en koppeling zitten er nog nie in en onder...
een automaat kan wel makkelijker sprinten dat wel...
maar nog 1 ding: een automaat is bij mijn weten zwaarder dan een handbak toch?
op dit moment tegen mekaar sprinten zou ik niet weten want die bak en koppeling zitten er nog nie in en onder...
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
-
- Mazda 626 Lord
- Posts:2219
- Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Geleen
een overdrive is een versnelling waarbij een auto zijn topsnelheid behaalt ( de hoogste versnelling) Dit heet alleen overdrive als in de voorgaande versnelling ook de topsnelheid behaalt wordt. Een overdrive is dus niks anders dan een manier om het toerental omlaag te krijgen en dus minder verbruik!
Ik denk eigenlijk ook dat een handbak sneller is.... maar dat heeft ook veel te maken omdat je bij een handbak het gas loslaat en daarmee dus het opnieuw opspoolen mooi meekrijgt...
GRZ JORDY
Ik denk eigenlijk ook dat een handbak sneller is.... maar dat heeft ook veel te maken omdat je bij een handbak het gas loslaat en daarmee dus het opnieuw opspoolen mooi meekrijgt...
GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled
- jaap18
- Racer
- Posts:434
- Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Overloon
- Contact:
ik denk dat er maar 1 manier is om erachter te komen
denk wel dat tieske sneller is. maar ik wil het best proberen.

ja zoiets had ik ook begrepen, maar ik mijn boekje van de MX6 staat dat jou 5e versnelling ook OD is. en ik heb ff geteld en ik heb dus 4 versnellingen met OD dus eigenlijk ook 5, maar dat maakt voor acceleratie niet uit. je gebruikt met handbak ook de 5e versnelling niet met sprinten neem ik aan.een overdrive is een versnelling waarbij een auto zijn topsnelheid behaalt ( de hoogste versnelling) Dit heet alleen overdrive als in de voorgaande versnelling ook de topsnelheid behaalt wordt. Een overdrive is dus niks anders dan een manier om het toerental omlaag te krijgen en dus minder verbruik!
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5003
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town