626GE Hatchback, 2.0i16v GLX

In dit forum kun je een post maken over een grote verandering die je aan je auto doet. Bijv. spoilersets of verlagen enz.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sat Mar 18, 2006 11:43 pm

Vandaag alleen de voorkant gedaan.. was nog moeilijk omdat er maar 4 windingen aan de voorste veren zaten, dus was het extreem moeilijk om die veren ver genoeg ingedrukt te krijgen om die centrale moer er weer bovenop te krijgen, maar met wat hulp van een kennis is het dan toch eindelijk gelukt!

Vandaag alleen de voorkant gedaan, morgen de achterkant, die waarschijnlijk een stuk sneller gaat omdat die veer een stuk of 7 windingen heeft dus je kan de veerspanners en beter op zetten en zo dus een heel eind verder in elkaar duwen.

Foto's van vandaag:

Oude veer v.s. nieuwe veer :D

Image

Veren op de veerpoot, en terug onder de auto

Image

Get low 8)

Image

Staat opzicht wel vet, voor laag achter hoog, maar morgen gaat de acherkant toch ook wel omlaag. Je ziet hier trouwens ook de schade aan mijn bumper

Image

Hier zie ook goed dat hij een flink stuk omlaag is!

Image

Goed, morgen dus ook van achteren verlagen.

Vandaag heb ik trouwens ook een telefoon (Ericsson T18) incl. carkit kunnen scoren (nogmaals bedankt vannelle!) Ik ga hem gebruiken als autotelefoon, riskeer ik iig geen 130 euro boete voor bellen achter het stuur, wel zo handig dus. Die ga ik morgen misschien ook inbouwen.

Ook nieuws over de VIS-Racing voorbumper: Dinsdag issie binnen! Ik ga hem dan volgende week zaterdag ophalen bij Cartrend en natuurlijk meteen monteren.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte van hoe het er allemaal aan toe gaat.
Last edited by AKA-47 on Sat Mar 18, 2006 11:48 pm, edited 2 times in total.

User avatar
jaap18
Racer
Posts:434
Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Overloon
Contact:

Post by jaap18 » Sat Mar 18, 2006 11:47 pm

foto's doen het niet echt
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sat Mar 18, 2006 11:48 pm

jaap18 wrote:foto's doen het niet echt
is gefixed, nu doen ze het wel :D

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Mar 19, 2006 1:34 am

ziet er erg goed uit kerel vindt he ook wel
kicke staan die achterkant hoog en voor laag
hoeveel mm is i nou verlaagd 40mm?
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Mar 19, 2006 9:23 am

jep, 40mm. Ik ga nu beginnen met de acherkant

User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts:1684
Joined:Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Drachten
Contact:

Post by ozgrr » Sun Mar 19, 2006 11:04 am

goed bezig aka47 het begint er op te lijken

dat schade is niet goed natuurlijk maar ja shit happens
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Mar 19, 2006 1:22 pm

inderdaad, dat gebeurt nou eenmaal.. maarja over een week zit mn nieuwe voorbumper erop dus dan zie je er helemaal niets meer van :D

linksachter is hij nu ook verlaagd, ik ga nu rechtsachter doen en dan is dat projectje ook weer afgerond :dutch:

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Mar 19, 2006 1:37 pm

beterrrrrrrrrrr mijn veren zorgen voor
een verlaging van 35mm vindt ik ook
meer als zat want met die *censuur* drempels
wordt je ook gestoord van en als ik met
4man in de auto zit is i toch wel lager als 35 mm :lol:
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Mar 19, 2006 4:37 pm

weg
Last edited by AKA-47 on Wed Nov 22, 2006 1:27 am, edited 1 time in total.

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Sun Mar 19, 2006 5:00 pm

als hij aanloopt is het niet alleen je schokbreker hoor..

de velg heeft een verkeerde ET-waarde....

ik zou de wielranden eerst eens nakijken of je er wat aan kan doen
want nieuwe schokbrekers veren ook in en raak je nog steeds de wielrand
je kan ook de velg laten afdraaien zodat ie wat meer naar binnen komt
of je pakt een smallere band..

opties genoeg....

verder ziet ie er stoer uit 8)
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Mar 19, 2006 5:08 pm

ja maar toen de schokbrekers eronder uit waren, kon je hem zo met de hand indrukken en uittrekken, dus ze zijn wel extreem lek, komt het niet daardoor?

en staat de velg door de verkeerde ET waarde te ver naar buiten? moet hij dan verder naar binnen staan dat de wielkas over de velg valt als de schokker inveert?

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Mar 19, 2006 6:11 pm

ziet er wel onwijs kicke uit man 8) 8) 8)
en de oplossing heb je zelf al gevonden.
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Mar 19, 2006 7:30 pm

de ET waarde van de velg is 35 dus dat is in orde.

De velgmaat is 7.5Jx17" met een 215/45 ZR 17 band.. dat is hetzelfde als bij roy, dus dat is ook geen probleem

Het ligt dus puur en alleen aan de schokbreker denk ik..

Zet voorlopig maar mn stalen velgen met 185 banden eronder, dan heb ik nergens last van.. en als het dan toch is.. kan ik een 35 of 40 band nemen.

Maargoed, voorlopig de lage GE op steelies, en als ik weer nieuwe schokbrekers heb, de 17"ers er weer onder en kijken of het dan verholpen is. zo niet, dan kijken we dan weer verder

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Mar 19, 2006 9:01 pm

ik geloof ook niet dat het hem in de schokbreker zit.

schokbrekers zonder veren kun je idd zo in en uit trekken. een schokbreker is alleen bedoeld om de auto niet na te laten deijnen. de stugheid moet van de veer komen.

dus of bump stops monteren, of je wielkast om rollen, en ik zou er ipv hele platte banden smallere onder legge.
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Mar 19, 2006 11:45 pm

ik heb de zelfde bandhoogte als aka47
met een ET 50 ben benieuwd als ik straks
35mm omlaag ga en beladen ben dat i
dan ook niet aan loopt hopen van niet
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Post Reply