Klepstoters
Ik heb een vraag ivm mijn hydrolische klepstoters
sind kort maken mijn kleppenm een heel irritant tikkend geluid
ik heb al rotzooi in mijn blok gegooid voor de hydrolische klepstoters te smeren.
hierna is het een paar dagen weg geweest.
Maar zo gauw ik langer dan 5 min in de file sta en als ik normaal rijd onder de 3000 toeren dan beginnen ze weer wat ik dan ook doe het gaat niet weg zelf niet als ik dan een keer stevig doortrap.
weet iemand een oplossing hiervoor. ik heb namelijk gehoord dat het een mazda trekje is
sind kort maken mijn kleppenm een heel irritant tikkend geluid
ik heb al rotzooi in mijn blok gegooid voor de hydrolische klepstoters te smeren.
hierna is het een paar dagen weg geweest.
Maar zo gauw ik langer dan 5 min in de file sta en als ik normaal rijd onder de 3000 toeren dan beginnen ze weer wat ik dan ook doe het gaat niet weg zelf niet als ik dan een keer stevig doortrap.
weet iemand een oplossing hiervoor. ik heb namelijk gehoord dat het een mazda trekje is
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Klepstoters
begin eerst eens met een oliewissel, meestal is dat al voldoende. je zou ook nog aan een motorflush kunnen denken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Re: Klepstoters
Nog oliedruk genoeg?
Inderdaad verse olie kan iets doen.
Inderdaad verse olie kan iets doen.
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Klepstotershttp://www.mazda626forum.nl/posting
wat voor olie (viscositeitsindex) zit erin en hoe lang al? en wanneer is je filter vor het laatst vernieuwd?
verbruikt ie veel olie of juist niet?
motorolie is dè vloeistof om die klepstoters te smeren, wat je erbij gooit is misschien om schoon te maken, maar smeren doet je olie.. als die er echter niet komt (bovenin je blok) omdat je filter verstopt zit, je pomp verrot is/aanzuigzeef dicht, of juist te dun is (als hij er al lang in zit kan ie verdunnen met benzine. ik weet niet hoe je de auto gebruikt, maar veel koude starts doen benzine op je cilinderwand condenseren die daarna met je olie mengt..
verbruikt ie veel olie of juist niet?
motorolie is dè vloeistof om die klepstoters te smeren, wat je erbij gooit is misschien om schoon te maken, maar smeren doet je olie.. als die er echter niet komt (bovenin je blok) omdat je filter verstopt zit, je pomp verrot is/aanzuigzeef dicht, of juist te dun is (als hij er al lang in zit kan ie verdunnen met benzine. ik weet niet hoe je de auto gebruikt, maar veel koude starts doen benzine op je cilinderwand condenseren die daarna met je olie mengt..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: Klepstoters
Hij gebruikt bijna geen olie en een oliewissel heeft ie pas gehad.
verder is het zo als de klepstoter & kleppen dan ook herrie maken dan komt het geluid boven het geluid van de sportuitlaat uit.
Echt een traktor is er jaloers op ik begin langzaam mijn vertrouwen in mijn autotje te verliezen ik heb namelijk een tijd geleden had ik een topic geplaats over het feit dat mijn auto af en toe schokt en stoot.
Ben inmiddels erachter wat dit is het is ook een van de klepstoters die zig op dat moment vult met olie en dan verlies ik even een van mijn cylinders.
verder is het zo als de klepstoter & kleppen dan ook herrie maken dan komt het geluid boven het geluid van de sportuitlaat uit.
Echt een traktor is er jaloers op ik begin langzaam mijn vertrouwen in mijn autotje te verliezen ik heb namelijk een tijd geleden had ik een topic geplaats over het feit dat mijn auto af en toe schokt en stoot.
Ben inmiddels erachter wat dit is het is ook een van de klepstoters die zig op dat moment vult met olie en dan verlies ik even een van mijn cylinders.
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Klepstoters
Dan kunnen het nog maar 2 dingen zijn, toch een tekort aan oliedruk of een of meerdere hydraulische kleplifters is/zijn stuk.Jeroen81 wrote:Hij gebruikt bijna geen olie en een oliewissel heeft ie pas gehad.
verder is het zo als de klepstoter & kleppen dan ook herrie maken dan komt het geluid boven het geluid van de sportuitlaat uit.
Echt een traktor is er jaloers op ik begin langzaam mijn vertrouwen in mijn autotje te verliezen ik heb namelijk een tijd geleden had ik een topic geplaats over het feit dat mijn auto af en toe schokt en stoot.
Ben inmiddels erachter wat dit is het is ook een van de klepstoters die zig op dat moment vult met olie en dan verlies ik even een van mijn cylinders.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Klepstoters
en welk genie heeft dàt uitgevonden? (die kan je er dan vast ook van af helpen) het hoort namelijk zo te zijn dat ze vullen tòt de speling weg is.. niet verder!Jeroen81 wrote:Hij gebruikt bijna geen olie en een oliewissel heeft ie pas gehad.
verder is het zo als de klepstoter & kleppen dan ook herrie maken dan komt het geluid boven het geluid van de sportuitlaat uit.
Echt een traktor is er jaloers op ik begin langzaam mijn vertrouwen in mijn autotje te verliezen ik heb namelijk een tijd geleden had ik een topic geplaats over het feit dat mijn auto af en toe schokt en stoot.
Ben inmiddels erachter wat dit is het is ook een van de klepstoters die zig op dat moment vult met olie en dan verlies ik even een van mijn cylinders.
en als je klep dus open blijft staan zou je backfire of ploffen in je uitlaat krijgen, denk ik zo..
als het getik boven je sportuitlaat uitkomt zou ik het elders gaan zoeken: eerder je drijfstangen of kantelende zuigers..
of pingelt ie misschien heel erg (als je over tractors (dieselen) begint..
wat(en waar) tank je? euro 95, 98, merk of tango/tinq?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Klepstoters
Hij verbruikt weinig olie zegt ie, dan kun je kantelende zuigers wel uitsluiten, denk ik.
Idem voor de drijfstanglagers, tegen de tijd dan die zodanig versleten zijn dat ze lawaai gaan maken, dan is het blok ook aardig ver heen.
hydraulische klepstoters kunnen een hoop lawaai maken als ze geen olie hebben, zoveel dat mensen gaan omkijken van wat is dat voor een barrel!!
Idem voor de drijfstanglagers, tegen de tijd dan die zodanig versleten zijn dat ze lawaai gaan maken, dan is het blok ook aardig ver heen.
hydraulische klepstoters kunnen een hoop lawaai maken als ze geen olie hebben, zoveel dat mensen gaan omkijken van wat is dat voor een barrel!!

Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Klepstoters
dan hebben jullie mijn gasventielen nog niet gehoord... maar goed dat die GW aardige demping in de motorkap heeft hangen, maar sorry voor deMarcel Smeding wrote:Hij verbruikt weinig olie zegt ie, dan kun je kantelende zuigers wel uitsluiten, denk ik.
Idem voor de drijfstanglagers, tegen de tijd dan die zodanig versleten zijn dat ze lawaai gaan maken, dan is het blok ook aardig ver heen.
hydraulische klepstoters kunnen een hoop lawaai maken als ze geen olie hebben, zoveel dat mensen gaan omkijken van wat is dat voor een barrel!!

Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: Klepstoters
Het mysterie is opgelost:
Helaas is mijn aut o overleden:
al die tij d dat de wagen schokte en stoekte
heeft hij af en toe op drie cylinders gelopen
ik ging dan ook naar mijn werk toen ik spontaan een dikke rookwolk achter me zag en mijn auto spontaan nog maar op 2 cylinders ging rijden
na mijn werk ben ik naar mijn monteur gered om hem na te laten kijken
ik had water bij mijn bougies staan dat duidt op een kapoote kop pakking na nader onder zoek was dit ook het geval. ik heb nieuwe bougies geplaats maar dit had geen effect
dus als ik hem nu wil maken zal ik en mijn koppakking moeten vervangen en bougiekabels verdelerkap en rotor. los hiervan was mijn motor ook toe aan een niewue distrubutie riem.
dit alles staat nog los van het feit van de rammelende klepstoters
Helaas is dit alles het mij niet waard om te reparen.
Maar geen zorgen er komt wel weer een nieuwe 626 maar geen GE.
hoogstwaarschijnlijk een GF.
Bedankt voor alle steun op het GE forum.
Helaas is mijn aut o overleden:
al die tij d dat de wagen schokte en stoekte
heeft hij af en toe op drie cylinders gelopen
ik ging dan ook naar mijn werk toen ik spontaan een dikke rookwolk achter me zag en mijn auto spontaan nog maar op 2 cylinders ging rijden
na mijn werk ben ik naar mijn monteur gered om hem na te laten kijken
ik had water bij mijn bougies staan dat duidt op een kapoote kop pakking na nader onder zoek was dit ook het geval. ik heb nieuwe bougies geplaats maar dit had geen effect
dus als ik hem nu wil maken zal ik en mijn koppakking moeten vervangen en bougiekabels verdelerkap en rotor. los hiervan was mijn motor ook toe aan een niewue distrubutie riem.
dit alles staat nog los van het feit van de rammelende klepstoters
Helaas is dit alles het mij niet waard om te reparen.
Maar geen zorgen er komt wel weer een nieuwe 626 maar geen GE.
hoogstwaarschijnlijk een GF.
Bedankt voor alle steun op het GE forum.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Klepstoters
ah, je had waterslag of pingelen door waterdamp in je cilinder!Jeroen81 wrote:Het mysterie is opgelost:
Helaas is mijn aut o overleden:
al die tij d dat de wagen schokte en stoekte
heeft hij af en toe op drie cylinders gelopen
ik ging dan ook naar mijn werk toen ik spontaan een dikke rookwolk achter me zag en mijn auto spontaan nog maar op 2 cylinders ging rijden
na mijn werk ben ik naar mijn monteur gered om hem na te laten kijken
ik had water bij mijn bougies staan dat duidt op een kapoote kop pakking na nader onder zoek was dit ook het geval. ik heb nieuwe bougies geplaats maar dit had geen effect
dus als ik hem nu wil maken zal ik en mijn koppakking moeten vervangen en bougiekabels verdelerkap en rotor. los hiervan was mijn motor ook toe aan een niewue distrubutie riem.
dit alles staat nog los van het feit van de rammelende klepstoters
Helaas is dit alles het mij niet waard om te reparen.
Maar geen zorgen er komt wel weer een nieuwe 626 maar geen GE.
hoogstwaarschijnlijk een GF.
Bedankt voor alle steun op het GE forum.
DÀT klinkt als een tractor boven een sportuitlaat uit!
Last edited by Crowbar on Mon May 18, 2009 8:19 pm, edited 1 time in total.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Re: Klepstoters
Ik wil je niet ontmoedigen, maar een GF heeft dezelfde motoren lijn als de GE.Maar geen zorgen er komt wel weer een nieuwe 626 maar geen GE.
hoogstwaarschijnlijk een GF.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Klepstoters
maar dan zònder hydraulische kleppenketsers..Barry Smits wrote:Ik wil je niet ontmoedigen, maar een GF heeft dezelfde motoren lijn als de GE.Maar geen zorgen er komt wel weer een nieuwe 626 maar geen GE.
hoogstwaarschijnlijk een GF.

als je ze koud niet hoort moet je gaan meten en ws stellen..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: Klepstoters

ik weet dat de gf & GH dezelfde motoren hebben.
ik ga gewoon voor een jongere met minder kilometers
ik blijf dus wel bij de 626 ik vind het gewoon goede auto's
ik laat me niet ontmoediggen door een beetje pech aan mijn GE
het zal wel nog even duren voordat ik de centen bij elkaar heb, dus tot die tijd moet ik maar wat rond tuffen in de honda civic

- hiking cow
- Ervaren Racer
- Posts:542
- Joined:Tue Jun 07, 2005 4:02 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:sweetlake
Re: Klepstoters
Het blijft tobben met die kleppen
Mijn kleppen moeten gewoon nog met de hand gesteld worden en dat heb ik dan al een paar keer gedaan. Ook de olie is laatst nog ververst... Ze tikken echter nog steeds.
Ik leer er maar mee leven.
Mijn kleppen moeten gewoon nog met de hand gesteld worden en dat heb ik dan al een paar keer gedaan. Ook de olie is laatst nog ververst... Ze tikken echter nog steeds.
Ik leer er maar mee leven.
Hiking cow,
Terrano II 2.4
626 GV 2.0i '93 rip
626 GV 2.0i '94 rijdt waarschijnlijk de komende 25 jaar nog ergens in een bananenlandje rond...
Terrano II 2.4
626 GV 2.0i '93 rip
626 GV 2.0i '94 rijdt waarschijnlijk de komende 25 jaar nog ergens in een bananenlandje rond...